SUPERWIZJA

Superwizja to regularne spotkania terapeuty z doświadczonym superwizorem, podczas których superwizant otrzymuje wsparcie i feedback na temat swojej pracy terapeutycznej. Superwiozor i psychoterapeuta wspólnie szukają rozwiązań na zgłaszane przez terapeutę trudności. Superwizja ma na celu poszerzenie wiedzy i umiejętności terapeutycznych, poprawę  jakości jego pracy, w trosce o jak najszerzej pojęte dobro klienta. Jest okazją do poruszania praktycznych i etycznych kwestii pojawiających się podczas prowadzenia procesu terapeutycznego. Celem superwizji jest:

  • Poprawa jakości pracy z klientami:
    Superwizja pomaga terapeucie w lepszym zrozumieniu procesu terapeutycznego i skuteczniejszym pomaganiu. 
  • Rozwój zawodowy terapeuty:
    Superwizja sprzyja doskonaleniu umiejętności, wiedzy i refleksji terapeuty. 
  • Dbanie o etyczne i zawodowe standardy:
    Superwizja pozwala na omówienie kwestii etycznych i zawodowych w pracy terapeutycznej, . 
  • Zwiększenie bezpieczeństwa klienta:
    Superwizja pomaga w identyfikacji potencjalnych zagrożeń i w podejmowaniu decyzji, które są najlepsze dla klienta.

 

W Psyche Institutte oferujemy superwizję grupową, która jest adresowana do terapeutów_tek oraz studentów_ek (od 2-go roku szkolenia) podejść humanistyczno-doświadczeniowych. Superwizja odbywa się w małej grupie (od 4 do 6 osób). Czas trwania to 4h zegarowe.

Prowadząca: Krystyna Szarek – Waszkowska  
Neuropsycholog, psychoterapeutka, dyplomowany superwizor, wieloletni dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Ukończyła szkolenie w psychoterapii Gestalt (Instytut Gestalt w Krakowie, 1999) oraz psychoterapii psychodynamicznej (CM UJ) i arteterapii (Łódź, 2001) Brała udział w podstawowym i zaawansowanym kursie Gestalt Play Therapy dla dzieci i młodzieży – superwizuje pracę także w tym obszarze. Certyfikowana psychoterapeutka Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Gestalt (PTPG), European Association for Psychotherapy (EAP) i Polskiej Federacji Psychoterapii.Aktualnie pracuje jako psychoterapeutka w gabinecie w Rzeszowie i superwizorka w Szkole Gestalt w Warszawie przygotowując studentów do pracy w zawodzie. Prowadzi superwizję dla psychoterapeutów, pedagogów, wychowawców.Prywatnie uwielbia podróże, smakowanie świata, ogrodnictwo i układanie kwiatów.

„Uczenie się psychoterapii jest trudne. Uczenie się bycia w relacji terapeutycznej jest jeszcze trudniejsze (…). Poszukaj psychoterapeuty lub superwizora, od którego możesz się uczyć. Z jego pomocą odkryj głębsze, być może mroczne części samego siebie. Naucz się, z pokorą i współczuciem, jak być jak najbardziej sobą – bezpiecznie i z zaufaniem. Dzięki temu będziesz w stanie być w relacji z tymi, których spotykasz w swoim gabinecie. Mądrze wybieraj swoich nauczycieli i mentorów. Wybieraj tych, którzy wcielają w życie (a nie tylko twierdzą , że tak robią) wartości, jakie głoszą i jakie Ty cenisz. Stajemy się przecież podobnymi do tych, którymi się otaczamy.”

Mary Jo Peebles, „Beginnings. The Art and Science of Planning Psychotherapy”